پنجمین جشنواره نوآوری و فناوری‌های آموزش و یادگیری در اینوتکس 2023 

دانش آموزان، دبیران، دانشچویان و اساتید دانشگاه فرهنگیان، کادر اجرایی مراکز آموزشی و کسب و کارهای حوزه آموزش و یادگیری می‌توانند در قالب معرفی ایده، محصول و یا خدمات فناورانه به جامعه مخاطب بصورت کانتر، غرفه و یا پاوریون ثبت نام و در این رویداد حضور فعال و پرشوری داشته باشند.

از بین حاضرین در جشنواره پس از داوری به تیم برتر جوائز و مدال جهانی اهدا خواهد شد.

سیکاپ یک رویداد علمی سرگرمی است که سالانه توسط شتابدهنده و خانه خلاق و نوآوری راه ابریشم و با حضور و مشارکت دانش‌آموزان، معلمان، مدیران مراکز آموزشی و استارت‌آپ ها از سراسر کشور برگزار می‌شود.

با توجه به اینکه بزرگترین جامعه آماری کشور، حوزه آموزش و یادگیری است، نیاز است تا فرهنگ نوآوری و فناوری در گروه‌های دانش‌آموزی، معلمان و دانشجویان ورود پیدا کند. یکی از اهداف برگزاری رویداد اینوتکسیکاپ نگـاه نـوآورانه، آینده‌نگارانه و عدم غفلت از نیازهاى روز جامعه درعرصه‌ها و سطوح مختلف از آموزش و پژوهش می‌باشد. همچنین کارآفرینان، مدیران و معلمان مراکز آموزشی نیز در حوزه آموزش نقش دارند، از این رو اینوتکسیکاپ با هدف وارد نمودن فرهنگ نوآوری و فناوری که منجر به کارآفرینی در سنین پایین‌تر می‌شود این رویداد را برگزار نمود.

اینوتکسیکاپ در خصوص ارائه پروتوتایپ دانش‌آموزی و معرفی محصولات و ایده ها پس از ارزیابی طرخ ها و ایده های ارسالی به دبیرخانه، طرح های برتر را در فضایی اشتراکی علاوه بر معرفی محصول خود به مدیران،داوران، سرمایه گذاران و بازدیدکنندگان امکان تجاری سازی محصول را فراهم می نماید.

در این رویداد در بخش جشنواره ایده تا بازار رقابت بین 30 تیم از استان های مختلف کشور برگزار گردید و فرصتی برای دانش‌آموزان بعمل آمد تا با ارائه آثار، ابداعات و اختراعات، کسب‎ و کارهای نوآورانه، تولید محتوای خلاق و نوآوری‌ها و فناوری‌های آموزشی در حضور داوران و سرمایه گذاران باهم به رقابت بپردازند.

از بین طرح هایی که به دبیرخانه جشنواره ارسال و توسط دبیر علمی و داوران بررسی و ارزیابی گردید، 10 اثر به عنوان برترین طرح ها و دو طرح دستگاه ماشین های کنترل کامپیوتر (سه بعدی) توسط محمدرضا سلطانزاده از پژوهش سرای منطقه 13 تهران و تخته وایت بورد هوشمند توسط ماهک میر مقتدایی از اصفهان توانستند مدال جهانی مالکیت معنوی ویپا را در آیین اختتامیه اینوتکسیکاپ دریافت نمایند. 

10 طرح و ایده برتر منتخب هیات داوران جشنواره ایده تا بازار اینوتکسیکاپ 1402

ردیف

نام و نام خانوادگی

عنوان طرح

استان

1

محمد رضا سلطان زاده

دستگاه پرینت سه بعدی

تهران

2

ماهک میر مقتدایی

وایت بورد هوشمند

اصفهان

3

ایمان زمانی زاده

سنسور نوری

اصفهان

4

محمد مهدی قربانی

گوژ پشت نانودام

تهران

5

آریا جلیلیان – سینا محمود وند

نانو لیپوزوم ها

تهران (پردیس)

6

کیان عطایی – ایلیا عطایی

ظرف ضد بو

اصفهان

7

محدثه پولادی

فشار خون و اثر انگشت

اصفهان

8

محمد آریا نیکخو مفرد

مدار سرعت بالا

تهران (پردیس)

9

آروین مشبکی

عایق ضد صدا

اصفهان

10

ونداد میرزایی

پودر کاکتوس تصفیه آب

اصفهان

بــرنـــامـــه زمـــانـــی